Monday, July 27, 2009

Victory!

malam tadi jalan2 dekat T.I Lane, Jalan Tun Ismail..
masuk kedai dvd.. selak punya selak..
akhirnya jumpa citer otai yang aku cari2 selama nih..

citer 'Victory' lakonan Sylvester Stallone..
citer yang diterbitkan pada tahun 1981 nih mengisahkan tentang
tawanan perang tentera berikat yang dijemput mengadakan perlawanan
persahabatan bolasepak menentang pasukan Jerman semasa perang dunia ke 2..
perlawanan ini menjadi batu loncatan untuk tawanan2 nih melarikan diri..
selain daripada tajuk nih.. filem ini juga dikenali sebagai 'Escape To Victory'..


selain daripada Sly.. filem ini turut dibintangi Michael Caine dan lagenda2
bolasepak dunia yang lain seperti Pele, Bobby Moore, Osvaldo Ardilles,
Kazimierz Deyna dan ramai lagi.. Tu yang menjadikan filem ini istimewa..


selain tuh aku aku ada jugak beli citer nih 'Los dan Faun'..
sebenarnya aku dah tgk dlu masa ditayangkan kat wayang dalam bulan disember tahun lepas.. tapi rasa mcm tak puas tgk lagi.. jadi aku sambor la satu.. dlu kat blog lama aku dah citer pasal movie nih.. memang besh.. tgk kali kedua pun aku bley tergelak lagi..

aku bukan nak review pasal citer nih.. tapi yang beshnya nak citer dvd nih dicopy semasa tayangan filem nih di saluran a***o box-office.. kekeke.. padan muka a***o.. jual murah pulak tuh.. aku layan jek..

No comments:

Post a Comment