Saturday, July 4, 2009

Exam Teori Kepengadilan Softball PSM Gred 3


Khamis baru nih aku mengikuti peperiksaan Teori Kepengadilan Softball Gred 3
di SMART, Kuantan.. Peperiksaan ini dianjurkan oleh Persatuan Softball Malaysia..
Ia diadakan serentak di seluruh negara..
Pagi tuh bermula kol 9.. taklimat pengadil dan sesi pertanyaan soklan
kepada Mr. Andy Cheong (bekas Ketua Pengadil PSM + bekas cikgu aku masa
kat smktpptm dlu).. banyakla soklan yang kami tanya berkaitan dengan
situasi-situasi dalam permainan.. sesi tamat dalam 1 jam setengah..
makan tengahari.. pastuh dalam kol 12 mula jawab pekse..
masa yang diperuntukkan adalah 2 jam.. masa pekse kat kolej plops..
Sebenarnya aku dah lulus pekse gred 3 nih tahun 2004 dlu..
tapi dah expired sbb dalam masa 2 tahun tak buat praktikal pengadil
dalam kejohanan softball yang diiktiraf PSM..
Aku kurang berminat untuk jadi umpire.. aku lebih ske bawak team..
lebih puas aku rasa dapat bersama2 ngan budak..
kalah sama2.. menang sama2.. johan sama2..
aku amek pekse + ikut kursus pengadil cuma nak tambah ilmu
undang-undang dalam permainan softball nih..

No comments:

Post a Comment