Friday, August 21, 2009

Sesekali Teringat - Part 2

kalu ikutkan..
malam nih genap2 ler setahun insiden malang
yang berlaku ke atas kami suami isteri..

saat kami isyak + berterawih di masjid sultan ahmad 1,
kuantan, pahang.. ada makhluk lain yang mencari peluang
dengan memecah masuk ke dalam kete aku..

kejadian ini menyebabkan kami kerugian kira2 6k ini..
wang tunai + handset..

mula2 mmg terduduk jugak laa..
berpeluh satu badan..
maunya tak.. bukannya jumlah sket2..
tapi terpaksa akui kesilapan sendiri..

bila berbual2 dengan mak aku..
mak ckp dah bukan rezeki kita..
ada satu ayat yang membuat aku tersedar..

"ada buat potongan zakat tak ?"

masyallah.. dah 8 tahun bekerja (masa tuh la)..
aku tersedar yang aku masih blom dapat
nak 'membersihkan' pendapatan aku ke jalan yg sepatutnya..

sesekali kita kena ingat..
walaupun gaji kita.. tapi ada pihak lain yang memerlukan
sedikit daripada pendapatan kita tuh..

1 comment:

  1. Alhamdulillah...kekadang kita sedar ttg kekhilafan diri...Bersyukur Allah telah memberi petunjuk...

    ReplyDelete